Homecoming week & having fun (week 4&5) - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Florentine Aldewereld - WaarBenJij.nu Homecoming week & having fun (week 4&5) - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Florentine Aldewereld - WaarBenJij.nu

Homecoming week & having fun (week 4&5)

Blijf op de hoogte en volg Florentine

15 September 2015 | Verenigde Staten, Minneapolis

Goede morgen/middag/avond iedereen??

Het is hier nu 19.15 en ik ben net terug van mijn voetbaltraining en daarna het wekelijkse pasta dinner met het team bij iemand thuis. Blijkbaar is het een traditie hier om elke week een pasta dinner te hebben waarbij iedereen wat te eten brengt. Sinds sport hier samen met school gaat zijn de seizoenen niet heel lang, dat komt ook omdat de winter hier behoorlijk koud is. Mijn soccer seizoen is van eind augustus tot midden oktober. Kort maar krachtig! Toen ik hier kwam en moest kiezen wat voor sport ik wilde gaan doen was de keuze snel gemaakt: voetbal. Appeltje, eitje, heb schoolvoetbal gedaan en voetbal zit in ons Nederlandse bloed......Alles leuk en aardig tot ik erachter kwam dat ik de komende anderhalve maand elke dag voetbal training heb en dat dat Nederlandse voetbal bloed toch misschien niet zo hevig aanwezig is in mijn bloed als ik had gedacht. Nou wil ik niet zeggen dat ik slecht ben, maar een nieuw voetbaltalent ben ik zeker niet. Ondanks dat ik er niet zoveel van bak heb ik er wel super veel plezier in! Doordat we het team elke dag zien is een vriendschap opbouwen ook wat makkelijker en leuker.
Aangezien voetbal bijna alweer over is is het tijd voor een wintersport. Persoonlijk dacht ik aan cheerleading, maar de try-outs daarvoor waren vorig jaar dus dat kan helaas niet. Misschien gymnastics of skiing? Ik weet het nog niet. We gaan in de winter zelf veel skien, dus dat is leuk! Misschien ga ik wel snowboarden uitproberen? Wie weet?

Ik moet even goed nadenken wat ik de laatste 2 weken allemaal heb gedaan, ik doe zoveel (nieuwe) dingen dat ik het niet eens meer onthoud. Ik begin maar met iets te vertellen over school. Ik ga naar Edina High School wat een supergrote school is, omdat de Middle School in hetzelfde gebouw is. Edina High School is een van de beste scholen in Minnesota en volgensmij zelfs in het hele land. Sommige mensen verhuizen zelfs naar Edina om naar deze school te gaan. Jaja, is niet niks he! Het is volgensmij gewoon een gemiddelde Amerikaanse school qua sport, eten en veel leuke activiteiten.
Elke ochtend neem ik de schoolbus, zo'n echte gele, naar school. De bus stopt in de buurt hier ongeveer op elke hoek van elke straat. Ik hoef dus nog geen 50 meter te lopen en ik ben bij mijn stop. Er zijn niet veel oudere studenten die de bus nemen aangezien de leeftijd voor autorijden 16 jaar is hier, dus eigenlijk heeft iedereen van 16 jaar en ouder zijn rijbewijs. Het is dan ook super druk 's ochtends omdat iedereen een parkeerplekje wilt zien te bemachtigen. Eenmaal op school loop ik met mijn 2 tassen naar de girls' locker room om mijn voetbaltas in mijn locker te doen. De lockers zijn sport lockers dus niet voor je boeken, maar voor je sportspullen. Mijn locker heeft zo'n draai-code-slot en de eerste 2 weken had ik iemand nodig om hem open te maken voor me omdat het me niet lukte ;). Dan beginnen mijn lessen. Elke les is een uur lang dan heb ik lunch in mijn 4de uur. Eerst heb ik 30 minuten les en dan heb ik een half uur lunch en dan heb ik weer een half uur les en dan nog 2 lessen daarna. Op dinsdag en donderdag hebben we 'collab time', dat betekent dat na je tweede uur je een uur tijd hebt om huiswerk te doen of extra lessen te volgen bij je leraren. Daarna gaan de normale lessen weer verder en zijn de lessen korter.
Ohja, deze week is homecoming week! Dat houdt in dat de homecoming football game is. Dat is een van de belangrijkste wedstrijden in het jaar geheel in Amerikaanse stijl met the marching band, cheerleaders en feest! Die wedstrijd is vrijdag en zaterdag is de homecoming dance. Ook is vrijdag de homecoming parade, weet niet precies wat dat is eigenlijk maar het klinkt wel leuk... Deze vijf dagen op school is het 'spiritweek'. Elke dag is er een thema, zoals vandaag (maandag) was het thema 'Pyjama day'. Bijna iedereen was geheel in 'kostuum'. Zelfs de leraren hadden hun echte pyjama aan. De andere thema's zijn national pride, tropical day, neon day en edina day. Ik heb super veel zin in de homecoming game, omdat het mijn eerste echte Amerikaanse football game wordt!

Verder in deze twee weken zijn we gister naar het Taylor Swift concert geweest, wat leuk was! Ik ben geen grote fan, maar het was wel cool omdat we eersterangs plekken hadden!
Mijn dagen hier zijn super druk en er zijn super veel dingen die ik wil doen hier dit jaar. Vorige week was de activities fair, dat was in de gymzaal en elke schoolclub had een tafel en dan kon je je inschrijven. Hier heb je clubs waar je eens per maand mee afpreekt etc. Ik dacht ik doe eens gek en schrijf me in voor alle clubs die ik leuk vind, zo leer ik weer nieuwe mensen kennen. Ik heb me ingeschreven voor bijvoorbeeld the french club, the hip hop club en the cultures club. Ik zie wel wat ik uiteindelijk doe en wat niet, want het wordt wel een beetje druk als ik ze allemaal doe. Wel leuk natuurlijk!

Momenteel zit ik in de keuken aan de keukentafel en links van mij in de tv kamer zit ik naar the Minnesota Vikings (football) te kijken. Iedereen hier is helemaal gek van football, dus dan moet ik er ook maar aan geloven. Niet alleen met sport doe ik mee met the crowd hier, ook qua kleding. Zoals ik al eerder heb verteld dragen mensen hier gewoon sportkleding naar school en niet alleen sportkleding maar ook leggings met een shirt etc. Niet per se iets wat ik vaak draag en zou dragen naar school, maar hier lijkt het alsof mensen elkaar niet zo bekritiseren als in Nederland. Zo droeg ik vorige week op de dag van mijn voetbal game mijn voetbalhoodie, mijn voetbalbroekje, mijn voetbalsokken en sneakers naar school en niemand die er raar van opkijkt. Natuurlijk kan je dat ook gewoon dragen in Nederland, maar toch zie je dat niet zo vaak als hier. Je hoeft hier totaal geen moeite te doen om er leuk uit te zien om het kort te zeggen. Heerlijk!

Ik heb het nog steeds super hier en ik leef het echte Amerikaanse leven! Elke dag zie ik weer iets nieuws en leer ik weer iets nieuws. Bijvoorbeeld, hier zie je overal eekhoorns. Overal! In de eerste week was ik elke keer weer verrast om een eekhoorn te zien omdat ik die niet zo vaak zag in Nederland en elke keer weer keken de familie hier me raar aan omdat het gewoon maar een eekhoorn is... Misschien is het wel zo dat ik er een special thing van maak, maar dat soort dingen kom ik heel veel tegen. Ook de echte Amerikaanse restaurants vind ik elke keer weer speciaal terwijl het hier normaal is! Hetzelfde voor de schoolbus, lunch op school en de Amerikaanse stoelen/tafels op school. Het blijkt leuk en speciaal!

Zo is het wel weer genoeg voor deze week. Volgende week zondag de 20ste ben ik jarig en Emma (host-zusje) heeft alles gepland voor me. Ik wilde heel graag een segway tour doen door Minneapolis, in the city dus dat gaan we als het goed is doen. Super cool! En 's avonds gaan we eten bij Benihana waar we altijd aten op Aruba :) Ik zal na mijn verjaardag wel weer een blog schrijven over homecoming en mijn verjaardag en mijn spontane andere avonturen hier! Ohja, super leuk altijd die comments! Ik reageer dan misschien wel niet zo vaak (nooit) maar ik lees ze zeker en vind het super leuk dat jullie 'geinteresseerd' zijn en een berichtje achter laten!

Toedels,

xxxxxx


  • 15 September 2015 - 08:10

    Astrid:

    Druk,druk,druk!! Super leuk allemaal!! Geniet ervan en doe zoveel mogelijk dingen. Ik zou zeker gaan skien of snowboarden! Xx x

  • 15 September 2015 - 10:33

    Tjalling:

    Leuk, leuk, leuk.!! Geniet lekker van alles wat je doet en alle nieuwe ervaringen die je opdoet.

    X

  • 15 September 2015 - 10:48

    Neef Nick:

    Hi Floor,

    Klinkt echt als het stereotype beeld van Amerika. Grappig dat jij er meer stil bij staat als hun zelf. Voor jou natuurlijk 1 grote ontdekking.

    In pyjama naar school. Is maar goed dat ik daar niet woon. Ik draag geen pyjama. Hahaha.

    Kus Nick, Faby, Noach en Fiore.

  • 15 September 2015 - 16:56

    Jasmijn:

    BENIHANA!!! Lekker zeg!! En relaxed in je roy donders pak naar school :) daar doen ze niet aan op het erfgooiers college... En echt leuk op die segway door de city! Hier gaat ook alles goed maar dat wist je denk ik al haha over 6 dagen mag ik me voor mijn scooter theorie opgeven!! Finally laren onveilig maken op mn raceknol! Ik hou van je!! Echt leuk deze berichtjes btw :) Loveyou xxxxjas

  • 15 September 2015 - 20:36

    Rieneke:

    Ik ben jaloers!! Wat leuk allemaal Floor :-) het lijkt wel een aflevering van Highschool Musical. Bij ons gaat ook alles goed. Volgende week ga ik met Keet op hondencursus, ben benieuwd of ze nog iets kan leren. We vieren jouw verjaardag samen met die van Magnus op 20 september in Zeist. We zullen ook voor jou een liedje zingen. Lieve schat geniet van alle leuke dingen en we appen! :-) Liefs, Rieneke
    x

  • 16 September 2015 - 12:06

    Oma:

    Lieve Floor,
    Wat maak je veel dingen mee.Het is maar goed, dat je alles opschrijft. Je zou het anders vergeten.
    Ik vind trouwens, dat je heel leuk schrijft. Een verborgen talent.
    Mijn weekje in Portugal was heel leuk met mijn vriendinnen. Mooi weer en veel gelachen. Zij hebben gegolfd en ik was chauffeur van de buggy. 's Avonds bridgen natuurlijk. Het is 2 en een half uur vliegen, dus te doen. Lekker gegeten . Een keer in een visrestaurant en een keer in een kippenrestaurant. Ik heb kip piri piri gegeten en clamps met knoflook. Gelukkig sliep ik alleen. Ik wens je vast een leuke verjaardag op je segway. Wees voorzichtig!! We denken aan je. Ik hou van je.
    Liefs, Oma.

  • 16 September 2015 - 16:18

    Marcel Aldewereld:

    Het is een geweldig US avontuur voor je en daarom genieten wij intens mee met jouw plezier !

  • 23 September 2015 - 22:08

    Eric En Ingrid:

    Leuk om allemaal te lezen. Krijg ook weer zin in Amerika. Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florentine

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 3242

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn avontuur naar the USA

Landen bezocht: