First day of school, soccer&the state fair(week3) - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Florentine Aldewereld - WaarBenJij.nu First day of school, soccer&the state fair(week3) - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Florentine Aldewereld - WaarBenJij.nu

First day of school, soccer&the state fair(week3)

Blijf op de hoogte en volg Florentine

01 September 2015 | Verenigde Staten, Minneapolis

Haaallloooooo, zijn we weer!
Het is vandaag maandag 31 augustus en ik heb net mijn eerste schooldag gehad. Meteen na school had ik een soccer wedstrijd die we (natuurlijk) hebben gewonnen ;) Ze zijn hier wel echt fanatiek hoor, we hebben 3 wedstrijden elke week en elke andere dag practice na school. Je moet het leuk vinden dus dat voetbal... Gelukkig vind ik het nog steeds leuk en ook mijn team is super leuk. Zaterdag hadden we een wedstrijd away en we gingen erheen met een 'echte' schoolbus. Zo'n gele bus. Die wedstrijd wonnen we met 9-0 en ik heb zelfs gescoord. Nogal een achievement want ik ben de meest onhandige voetbalster in het team. Mijn doelpunt was dan ook niet helemaal bedoeld als doelpunt, maar goed een goal is een goal right? Na de wedstrijd was iedereen helemaal blij dus gingen we dansen in de bus. Heel grappig!

Terug naar vandaag. Ik ben net terug van mijn soccer wedstrijd en school was eigenlijk super leuk voor een eerste dag. Hier heb je 2 periode's in een jaar en voor elk semester heb je elke dag hetzelfde rooster met 6 periods. Dus elke dag hetzelfde rooster wat aan de enige kant fijn is omdat je op deze manier beter mensen kan leren kennen maar aan de andere kant is een beetje afwisseling ook relaxt. Gelukkig heb ik een leuk rooster. Elke ochtend begin ik met Ceramics, dat is pottenbakken. Dit vak is totaal nutteloos, maar is wel leuk om de dag mee te beginnen. Daarna heb ik Entertainment&Sports marketing, dat gaat over marketing op het gebied van entertainment en sport. Als derde les heb ik US history, dat is geschiedenis maar dan over de United States dus dat is wel een leuk vak om te hebben als exchange student. Dan heb ik Forensics. Dit vak is super cool! Het is moeilijk uit te leggen, maar het is eigenlijk een soort van CSI. Het gaat over vingerprints, bewijsmateriaal, botten en al dat soort dingen. Om het nog leuker te maken ga ik daarna door naar Creative Foods. Jazeker......kookles! Zo staat er voor donderdag op het programma dat we banana chocolate chip muffins gaan maken, en voor volgende week staan waffels op het programma. Niet verkeerd dus ;) Dan als laatste heb ik wiskunde, het is en blijft school....

In deze laatste week zijn we naar the lake house geweest en 1 avond gingen we rond 11u naar de steiger op het water om naar de sterren te kijken. Zooo cool! Het was super donker en overal zagen we sterren en we hebben zelfs super veel vallende sterren gezien. Ook hebben we nog veel met de boot gevaren en zijn we nog een paar keer op de tube geweest. Terug in Minneapolis hebben we ook nog super veel gedaan. We zijn naar de State Fair geweest, wat echt bizar was. Er waren super veel mensen, er was super veel eten, en super veel dingen te doen. Ik heb een corndog gegeten en mini donuts, gefrituurde oreo's, gefrituurde olijven (ze frituren alles, zelfs fruit), cookies en nog veel meer. Er was zooooveel eten en zoveel drinken. Naast het eten waren er ook attracties en veel boerderijen met dieren. We waren een hele dag at the state fair wat super leuk was, maar wel vermoeiend! Deze week zijn we naar een indoor trampoline place geweest waar je overal trampolines hebt. Het klinkt niet zo bijzonder, maar het was echt super leuk!
Wat ook cool is is the YoghurtLab, dat is een frozen yoghurt 'restaurant' waar je zelf je ijs kan samenstellen. Je hebt dus een aantal smaken en dan kan je er fruit opgooien of snoep of cookies en allemaal dat soort ongezonde dingen.

Wat grappig is, is dat ik in een heel ander land ben en in een hele andere cultuur maar toch voelt het helemaal niet alsof ik heel ergens anders ben. Misschien komt dat omdat ik al vaker in Amerika ben geweest, maar het was niet zo dat ik echt tijd nodig had om me aan te passen aan de cultuur hier. Ook gaat mijn engels praten heel erg goed, tuurlijk weet ik soms een woord niet maar dan vraag ik het gewoon en dan leer ik weer wat. Ik ben nog niet iets tegengekomen wat heel 'raar' is. Dan bedoel ik niet dat ze hier rare dingen hebben, maar meer dat het voor mij persoonlijk een beetje raar is. Een groot verschil wel is de kleding en de 'dresscode'. Zo draagt iedereen sportkleding overal naartoe. Dus een sportlegging met een sportshirt en sportschoenen, ookal gaan ze niet sporten. Ook dragen ze een heel joggingspak gewoon naar school of naar iemands huis ofzo. Het is dan misschien niet zo stylish als nettere kleding, maar het is zeker wel veel comfortabeler.

Ik denk dat ik jullie weer goed op de hoogte heb gebracht van mijn leven hier! Ik ga proberen nu wel foto's bij de post te attachen. ik heb een paar foto's van mijn school, van de stad, van the lake house en dat is het wel zo'n beetje. Ik heb echt bijzonder weinig foto's gemaakt van alles, omdat ik eigenlijk nergens mijn telefoon naartoe meeneem. Maar goed, het is beter dan niets!

Aju paraplu!

xxxxxx

  • 01 September 2015 - 10:38

    Astrid:

    Klinkt goed allemaal! Gelukkig heb je veel beweging met al dat eten hahaha! x xx

  • 01 September 2015 - 13:32

    Oma:

    Lieve Floor,
    We zijn weer helemaal op de hoogte van je belevenissen. Je verveelt jezelf begrijp ik helemaal niet.
    Vandaag komt de pianostemmer. Een gebeurtenis!!Ben altijd blij als hij weg is. Is een vreemde man een beetje.
    Op 7 september a.s. ga ik 5 dagen naar Portugal met 4 vriendinnen. Een van hen heeft een huis daar. Lijkt me gezellig.
    Floor heel veel sterkte met school. Van je moeder kreeg ik je emailadres.
    Tot schrijfs. XX Oma

  • 01 September 2015 - 18:05

    Tjalling:

    He Floor, wat een leuke tijd heb jij. Sporten, chillen en eten..! Klinkt als vakantie. Blijf lekker schrijven en geniet ervan. Zag al wel 2 engelse woorden verweven in de tekst....dat gaat de geode kant op...;-)

    X Tjalling

  • 02 September 2015 - 13:33

    Rieneke:

    Lieve Floor. Dat klinkt leuk allemaal. Vooral dat vak forensics lijkt me top! Lekker sporten en eten wat wil je nog meer

  • 02 September 2015 - 13:33

    Rieneke:

    Lieve Floor. Dat klinkt leuk allemaal. Vooral dat vak forensics lijkt me top! Lekker sporten en eten wat wil je nog meer

  • 05 September 2015 - 15:35

    Willemijn:

    Lieve Floor, fijn dat je je daar zo goed op je plek voelt! Ik vind je zo stoer. Geniet geniet geniet en blijf lekker eten en sporten :D

  • 12 September 2015 - 20:33

    Eric:

    Hoi Floor,
    Mocht je slagen voor forensics dan hou ik hier een functie voor je vrij.
    Groeten van Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florentine

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 3251

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn avontuur naar the USA

Landen bezocht: