Week 1 en week 2 - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Florentine Aldewereld - WaarBenJij.nu Week 1 en week 2 - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Florentine Aldewereld - WaarBenJij.nu

Week 1 en week 2

Blijf op de hoogte en volg Florentine

19 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Minneapolis

Hi everyone! Ben ik weer!
Vandaag is precies 2 weken geleden dat ik hier aankwam, maar het voelt eigenlijk veel langer. We hebben al zoveel leuke dingen gedaan en dingen geregeld dat ik me hier al helemaal thuis voel. Mijn 'familie' is super aardig en ze helpen me met alles. Ik zal even vertellen wat ik deze twee weken gedaan heb:

Vorige week zondag gingen we vanuit the lake house naar White Water Lake waar we gingen kamperen voor 2 nachten. We hadden een campsite aan een riviertje dus daar hebben we veel in gezwommen en in gelopen. Ook was er een wandelroute die we hebben gelopen naar een rots ergens in de bergen. 'S avonds aten we baked potatoes, corn en pasta bij het kampvuur. En als toetje smores. Super Amerikaans en super lekker! Kamperen was super leuk en gezellig! Op de terugweg naar huis van de kampeerplek gingen we eten bij de 'Pizza barn' omdat Stacey de volgende dag jarig was. Het was een boerderij met heel veel plekken waar je kon picnicken en dan kon je daar pizza's bestellen. Lekker Amerikaans die pizza! Ik heb trouwens al echt 10 keer pizza gegeten sinds ik hier ben.
De volgende ochtend was het Stacey's verjaardag en de familietraditie hier in mijn familie is dat je de jarige met potten en pannen wakker maakt, wat heeeeel veel geluid maakt. Lijkt mij niet zo fijn om mee wakker te worden op je verjaardag, maar goed...

We zijn ookl bij de Mall of America geweest, dat is de grootste mall van America. Het is zooooo groot, niet normaal! In de Mall zit een groot pretpark met rollercoasters en allemaal dat soort dingen, allemaal IN de mall! Zo bizar! Ook hebben ze echt elke winkel die je je maar kan bedenken. Stacey vertelde dat mensen zelfs in de mall joggen in de winter, omdat het dan te koud is om buiten te joggen. Ze rennen dan gewoon rondjes door de mall.

Op vrijdag ging ik voor het eerst naar mijn school om mij te registreren voor het sport programma. Ik heb me ingeschreven voor soccer. De reden dat ik soccer ga doen is omdat het hier heel populair is en dus kan ik veel nieuwe mensen ontmoeten. Na het inschrijven liepen we een rondje door de school naar de kantine. Het is een super grote kantine met allemaal verschillende dingen die je kan eten. Je zet een bepaald aantal dollars op je food account van school en dan kan je daarvan je lunch halen op school.Ze hebben pizza, pasta, hamburgers en dat soort dingen. Het is een echte Amerikaanse school dusmet grote lockers en een grote gymzaal. Ik heb foto's maar die zal ik uploaden als ik mijn eigen computer krijg. Nadat we terugkwamen van mijn school gingen we ons klaarmaken om 's avonds naar the lake house te gaan. The lake house is een uurtje van Minneapolis, dus dat is niet eens zo ver.

Eenmaal at the lake house de volgende dag gingen Emma en ik met zo'n soort van bank achter de jetski over het water. Was super grappig! De familie heeft zelf zo'n bank en de jetski's. Ook hebben ze een speedboot waar we 's avonds mee gingen varen en ook gingen we toen achter de speedboot met de waterbank. Super leuk! Tijdens het varen kwamen we langs een dam waar we in moesten en we hadden krijt meegenomen zodat we op de muren van de dam konden tekenen. Blijkbaar doet iedereen dat hier want alle muren waren bekliederd. En wat is varen in Amerika zonder pizza? Ze zijn hier zulke fanatieke pizza-eters dat we tijdens het varen de pizzaria opbelde om onze pizza's af te geven aan de kade. We vaarde dus langs de kade terwijl de pizzaman de pizza's in de boot gooide. Heel grappig! De volgende dag gingen we blueberries plukken ergens op een boerderij. Met onze zelf geplukte blueberries hebben we milkshakes gemaakt. Ze waren heel lekker!
De volgende dag gingen we 'tubing'. Ik dacht dat we met ze alle in een bootje over de riviertjes gingen, maar toen we daar aankwamen bleek het dat we allemaal een eigen band kregen waar we mee over het water gingen voor 2,5u. Wat mij betreft veel te lang, al helemaal omdat het best wel koud was. Maar buiten dat was het hele idee wel leuk...

Maandag waren we weer thuis in Minneapolis en had ik mijn eerste soccer tryout......om 8u 's ochtends. Overigens hoorde ik pas die ochtend om 7u dat ik mijn try-out had. Maar goed, eenmaal uit bed en aangekomen bij mijn practice was het toch best leuk. Ik kende natuulijk helemaal niemand dus ik ging maar gewoon op mensen af om mezelf voor te stellen. Ook kwamen mensen op mij af en zo leerde ik weer wat nieuwe mensen kennen.
Minneapolis is echt super competitive met sports dus 1 practice per dag is natuurlijk niet genoeg, logisch.... Een uurtje na mijn anderhalf uur durende training van de ochtend had ik weer een training van anderhalf uur. De training op zichzelf was leuk, maar ik droeg Emma's oude schoenen die uiteindelijk 2 maten te klein bleken te zijn: Overal blaren. Diezelfde avond heb ik dus maar nieuwe schoenen gekocht. De try-outs zijn 4 dagen per week, 2 keer per dag. Maar dat is alleen deze twee weken voor school. Vandaag had ik dus weer training, maar dan met mijn nieuwe schoenen wat veel beter was! Ik leer elke keer weer nieuwe mensen kennen. Ik ben zeker niet zo goed en fanatiek als de meeste hier, maar ik vind alles best zolang het maar een beetje gezellig is.

Vandaag is het woensdag en zit ik in mijn Minnesota shirt en ben ik net klaar met mijn soccer try-out. Het is hier nu half 12 in de ochtend en om 1u moet ik op school zijn voor de 'Get Connected day'. Dit is de dag waarop je je schoolfoto's maakt en al je schooldingen regelt. We hebben bijna geen boeken, omdat alles op de computer zit. Je moet dan ook een computer hebben, dus ik ga deze week een Macbook kopen voor school. Ik ben excited om naar mijn school te gaan en vrienden te maken en nog meer leuke dingen te ontdekken. Nog anderhalve week en dan begint school dus ik heb nog wel eventjes vakantie.

Ik denk dat het nu wel tijd is om dit lange verhaal af te kappen. k zal proberen bij mijn volgende blog foto's te posten.

Keep you updated,

xxxxx

  • 19 Augustus 2015 - 19:09

    Willemijn:

    Floor!

    Wat heb je al veel leuke dingen gedaan. Stoer ook dat je met soccer bezig bent, lekker intensief zeg.
    Leuk ook om te zien in je blog dat je veel Engels spreekt, al die woorden er tussen door. Went snel he?
    Smores zijn echt goddelijk.

    Geniet!!!!!!

  • 19 Augustus 2015 - 19:19

    Astrid:

    Wat een heerlijke tijd heb je!! Genieten maar daar!! Xx mam

  • 19 Augustus 2015 - 22:17

    Rieneke :

    Lieve Floor. Wat klinkt dat goed allemaal! Fijn dat het zo leuk hebt. Volgens mij wordt dit een super (pizza) jaar

  • 24 Augustus 2015 - 14:40

    Oma:

    Lieve Floor,
    Onze computer deed het niet, daarom reageerde ik niet. Maar Tjalling is gisteren, zondag, geweest en heeft het gereset. Wat een belevenissen heb je gehad. Een bikkel vind ik je, dat je overal op af stapt. Dat is de enige manier om mensen te leren kennen. Opa, Inge en ik zijn net terug van een lunch bij de Biltse Hoek. Een salade gegeten met gamba's en pijnboompitten en een glaasje witte wijn. Heerlijk!!
    Vanavond moet Opa naar de opening van het nieuwe kantoor van onze notaris in Amsterdam.
    Morgen ga ik bridgen op de Pan.
    Afgelopen zaterdag hebben wij BBQ gehad bij Tjalling. Heel gezellig. Speklapjes en burgers.
    Lieve Floor, heel veel sterkte.
    Liefs, Oma

  • 24 Augustus 2015 - 14:58

    Leen Hollander:

    Hi Floor,
    Fijn dat je jezelf al zo snel thuis voelt(logisch voor een amerikaanse)!
    Wij genieten van je verslag, hou dit vol!
    xxx Opa

  • 26 Augustus 2015 - 19:41

    Olga:

    Hi Floor,
    Smart girl, you chose the year with the late Labour Day and the late back to school!
    Geniet van de extra vacantie dagen. Ben benieuwd naar je eerste school ervaringen,
    houdt ons op de hoogte. Happy times,
    Olga
    p.s. cheating-tip for S'mores: when no chocolates available use Nutella spread!

  • 28 Augustus 2015 - 11:06

    Neef Nick:

    Hi Floor,

    LEuk om je avonturen te lezen, goed idee dat blog. Idd dacht ik dat ik foto's wilde zien maar toen las ik verderop dat jij hetzelfde wilde laten zien volgende keer. Je hebt natuurlijk gewoon je telefoon voor foto's. Heel veel avonturen en dat ze pizza fetisjisten zijn moge wel duidelijk zijn.

    Hier gaat alles zijn gangetje. Nima Connect (mijn bedrijf) gaat redelijk goed, Faby heeft het leuk in de xquisite winkel met mega mooie en exclusieve dranken. Noach gaat naar groep 3 en heeft het reuze leuk door nieuwe dingen te leren zoals lezen en hij kan al redelijk Engels praten door alle tekenfilms enzo. Misschien ook nog wel ooit eens USA als college of university. En Fiore.... is een lekker ding veel lachen en altijd lol. Heerlijke meid.

    Ik blijf je volgen.

    Groeten van familie Aldewereld uit Amstelveen.

  • 31 Augustus 2015 - 18:04

    Rinske:

    Heee Floortje,
    Heel leuk om dit over je te lezen. Wat ben je lekker druk bezig, vandaag was je eerste school dag zag ik, heel veel plezier en hoop snel weer over je te lezen!!
    Xxx rins

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florentine

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 3240

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn avontuur naar the USA

Landen bezocht: