Iceland, Thanksgiving and Christmas! - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Florentine Aldewereld - WaarBenJij.nu Iceland, Thanksgiving and Christmas! - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Florentine Aldewereld - WaarBenJij.nu

Iceland, Thanksgiving and Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Florentine

24 December 2015 | Verenigde Staten, Minneapolis

Hi everyone!!

Er is weer zoooooveel gebeurd en ik heb zoveel nieuwe dingen gezien en gedaan. Mijn hoogte punt in deze laatste twee maanden is toch wel dat we met de familie 5 dagen naar Ijsland zijn geweest. We hadden 3 dagen extra vrij en tijdens deze 5 dagen (samen met het weekend) zijn we naar Ijsland geweest om te paardrijden en het land een beetje te ontdekken. Mijn gastfamilie is helemaal gek van paardrijden, iets wat niet zo zeer op mijn lijstje van favoriete dingen staat... Maar ondanks dat het dan wel niet mijn favoriete bezigheid is, was het toch super leuk! We gingen elke dag op ijslandse paarden rijden door de ijslandse bergen en wateren. Het was zo mooi! Ook zijn we naar een natuurbad geweest en naar geizers, wat ook super cool was! Dat was midden oktober en momenteel is het december. In de tussentijd is het hier in Minnesota iets kouder, en hadden we in November 3 weken sneeuw en beetje koud, maar nu is het een soort van heldere lucht en best een lekker weertje zonder sneeuw. Mensen hier dragen nog jurkjes en korte broeken. Het is denk ik rond de 10 graden.

Eind November was het Thanksgiving. We hadden een week vrij van school en het begon op de dag van Thanksgiving te sneeuwen wat het nog gezelliger maakte. De dag van het Thanksgiving diner begon Stacey om 6u 's ochtends al met de turkey. We hadden alleen een te grote turkey gekocht, zo groot dat hij niet in de oven pastte. Uiteindelijk, na een beetje proppen, pastte hij er wel in en was hij super lekker! De hele tafel stond vol met eten, en we hebben tot ongeveer na 2 weken daarna nog steeds turkey gegeten. Stacey had er een super lekkere soep ervan gemaakt. Tijdens de one week break van thanksgiving ben ik 2 keer naar de film geweest en gingen we naar downtown Minneapolis om naast het stadion van de Minnesota Vikings de football game te kijken. Het was allemaal buiten en het was best wel koud, maar het was super leuk om een keer een football wedstrijd van buiten het stadion in de stad te kijken. Vooral de rare types die er rond lopen... Ook tijdens de break gingen Wes en ik skiën voor een paar uurtjes wat leuk was. We gaan de dag na kerst naar Utah om te skiën, dus dat is super leuk!

Vandaag is het de dag van Christmas Eve en Alyce, Johan en ik komen net terug van de Mall of America. We hebben de laatste kerstinkopen gedaan en nu gaan we ons klaarmaken om vanavond te dineren bij Johan's ouders. Het is een heel formeel diner volgensmij, en net in de auto realiseerde ik me dat ik dan wel een jurk heb maar geen laarsjes.... Ik heb alleen maar uggs en sneakers.... hahaha. Maar goed dat komt wel goed. Dan morgen komt Stacey's familie hier en gaan we niet echt dineren, maar meer gewoon gezellig cadeautjes openmaken etc. Er liggen echt zoooooveel cadeautjes onder de kerstboom. Niet normaal! Dan zaterdag ochtend gaan we met de auto naar Utah, wat waarschijnlijk 24u rijden zal zijn. Er zijn 5 kinderen in de auto en 2 volwassenen dus dat word nog een avontuur. Ze hebben wel een super grote auto waar 7 mensen inpassen, maar goed het zal alsnog wel een klein gevecht worden....

Dat was het wel zo'n beetje. Ik vind het wel 'jammer' dat ik dit jaar niet met mijn familie in Nederland kerst vier, maar dit is zo'n ervaring! Ik heb hier een 'tweede familie' dus het voelt net alsof ik gewoon bij mijn familie kerst vier. En alles is hier natuurlijk zo anders dan in Nederland dus het is super leuk om een keer hier kerst te vieren.

Ik wens iedereen een super fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!!

Merry Christmas!!

xxxx

  • 25 December 2015 - 12:12

    Jasmijn:

    Leuk verhaal!!!! Loveyou❤️❤️

  • 25 December 2015 - 12:31

    Oma/Opa:

    Fijn weer een blog van je te krijgen. We leven natuurlijk erg met je mee, met je reizen en plezier maken. Jou kennende zal de school en je vriendinnen ook een belangrijke plaats innemen.
    Door de moderne communicatie lijk je niet zo ver weg en beleven wij intens hoe je het daar hebt.
    Fijn gezin waar je bent en zij zijn denk ik ook blij met zo'n vrolijke lieve meid als jij.
    Fijne kerstdagen gewenst en aansluitend een geweldig 2016.
    Liefd, Oma en Opa

  • 25 December 2015 - 12:42

    Marcel Aldewereld:

    Floor,

    Wat is het toch een geweldig avontuur voor je !
    Daar ga je de rest van je leven nog veel plezier van ondervinden en met veel herinneringen aan terug denken.

    Natuurlijk zijn we heel gelukkig dat je het zo goed kunt vinden met je gast familie en ook dankbaar voor hun gastvrijheid.

    Merry Christmas en geniet van de wintersport break in Utah.

    Luvjoe,

    Papa

  • 25 December 2015 - 20:09

    Rieneke:

    Lieve Floor,
    Hele fijne feestdagen met je 2e familie en een heel gezond en vrolijk 2016!
    Liefs,
    Rieneke & Dolf
    Xx

  • 26 December 2015 - 00:00

    Klets:

    Flots wat heb je het leuk we missen je maR we weten allemAal dat je het leuk hebt!!
    We love you xxx klets je zusje ❤️❤️

  • 26 December 2015 - 00:00

    Klets:

    Flots wat heb je het leuk we missen je maR we weten allemAal dat je het leuk hebt!!
    We love you xxx klets je zusje ❤️❤️

  • 05 Januari 2016 - 13:26

    Neef Nick:

    Hi Floor,

    Erg leuk om te lezen hoe jij het hebt daar. Is toch wel raar dat je weg bent maar zoals oma en opa zeggen leuk dat de moderne technologie je toch zo "dichtbij" bent.

    Holidays zijn voorbij. Wij hebben hier veel gegeten en rust gehad. Was ook wel nodig na 2015. Pffff.

    We hebben in december de doop van Fiore gehad. Word al een echte dame.

    Enjoy daar en ik spreek je snel.

    Gr Nick, Faby. Noach en Fiore.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florentine

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 3231

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn avontuur naar the USA

Landen bezocht: